20 nov. 2013

Există cadoul perfect. Cardul cadou.

Ați oferit sau ați primit vreodată un cadou neinspirat? Lipsa de idei atunci când dorim să felicităm pe cineva, fie că este vorba despre un membru al familiei, fie despre un prieten sau un angajat, ne copleșește adeseori. De câte ori nu ne pierdem printre rafturile magazinelor, neștiind ce să alegem, astfel încât să fim convinși că darul nostru va fi apreciat? Rezolvarea însă este la îndemână, iar de ea beneficiem atât noi, cei care oferim cadoul, cât și cei care îl primesc, deopotrivă cu magazinul care îl oferă: cardul cadou!

Ce este cardul cadou
Cardul cadou este conceput ca un card preplătit și, spre deosebire de un voucher simplu, are un aspect mai plăcut, este mult mai rezistent, poate conține elemente de securizare și poate fi reîncărcat. Cardul cadou reprezintă comoditate și flexibilitate atât pentru cel care îl cumpără, cât și pentru cel care îl primește. Orice serviciu sau produs poate fi potențial oferit și primit prin intermediul unui card cadou.

Tipuri de carduri cadou, soluții de ambalare, costuri și termen de livrare

Cardurile cadou pot fi simple sau cu chip, utilizabile o dată sau reîncărcabile.
Varianta cu chip a cardului oferă o siguranță sporită tranzacțiilor efectuate, cardul devenind astfel un instrument de plată flexibil și sigur.
Varianta reîncărcabilă prezintă avantajul că poate fi refolosită, ori de câte ori este nevoie.

Cardurile cadou pot fi realizate atât din materiale consacrate, cât și din materiale atipice ca lemn, metal, material parfumat sau cu texturi deosebite. Mai mult, ele pot fi ambalate și oferite în cutii confecționate din materiale diverse precum textile, lemn, carton sau plastic, cu personalizarea dorită.

Avantajele și caracteristicile cardului cadou

1. Avantaje pentru comerciantul emitent al cardului cadou:
 Fidelizarea clientilor existenți si atragerea de noi cumpărători;
 Îmbunătățirea cash flow-ul, prin caracterul preplătit al cardului;
 Reducerea numărului de produse returnate;
 Promovarea propriul brand, cu un cost minim;
 Posibilitatea de a crea o bază de date de clienți mai elaborată, prin înregistrarea datelor despre achiziție, datorită variantei cu chip a cardului.

2. Avantaje pentru cumpărătorul cardului cadou:
 Minim de efort depus în alegerea cadoului;
 Siguranța că destinatarul cardului cadou va fi mulțumit.

3. Avantaje pentru cel care primește cardul cadou:
 Alegerea exact a produselor sau serviciilor pe care și le dorește;
 Eliminarea retururilor de cadouri;
 În cazul unui card cadou reîncărcabil, reutilizarea acestuia;
 Posibilitatea de a cheltui doar parțial suma de bani de pe card, la o tranzacție.

4. Avantaje pentru firmele care oferă carduri cadou angajaților/ partenerilor:
 Posibilitatea de a include cardurile cadou în pachetele de beneficii oferite angajaților;
 Într-un ambalaj special și personalizat, cardurile cadou pot fi un cadou elegant pentru partenerii de afaceri;
 Gestionarea logistică ușoară.

Cardurile cadou sunt accesibile ca preț pentru comercianți. Un card cadou simplu costă în medie 0,15 EUR, prețul final depinzând, desigur, de cantitatea totală comandată, de numărul de machete solicitate și de elementele de siguranță incluse. Termenul de livrare este de 1-2 săptămâni de la obținerea bunului de tipar.

În ultimii doi ani, compania noastra a produs peste 100.000 de carduri cadou pentru diverși comercianți precum hypermarket-uri, lanțuri de magazine de electrocasnice, lanțuri de farmacii și produse cosmetice sau magazine de îmbrăcăminte. La fel ca în anii anteriori, aproximativ 80% din aceste carduri au fost utilizate de cumpărători în magazinele de produse electronice și electrocasnice, demonstrând înclinația românilor către cadouri practice sau dotate cu tehnologii moderne.

Cifre și tendințe pe piețele din alte țări

În SUA, de exemplu, analiștii estimează că în sezonul cadourilor din 2012 au fost cumpărate și oferite carduri cadou în valoare de peste 43 de miliarde de dolari S.U.A. În plus, o tendință importantă a pieței din S.U.A. este migrarea către cardurile cadou electronice – mai mult de 40% dintre cumpărătorii din S.U.A. se gândesc să ofere de Crăciun un card-cadou electronic.

În Marea Britanie, piața cardurilor și a voucherelor cadou se ridică la aproximativ 5 miliarde de lire sterline anual și își continuă creșterea sigur și constant . Cele mai recente cifre arată că numărul cardurilor cadou vândute în trimestrul trei al anului 2013 a crescut cu 17% față de perioada similară a anului precedent , marcând totodată o scădere accentuată a vânzărilor de vouchere din hârtie.

Cu siguranță că în România această practică, bine împământenită în alte țări, face încă pași timizi. Avantajele prezentate de cardurile cadou, pentru toate părțile implicate, justifică însă o prognoză optimistă în privința unei creșteri așteptate și pe piața autohtonă.

[top]